Dr. Techn. Matteo Broggi

Akademische Ausbildung und wissenschaftliche Abschlüsse

2011 | Dr. Techn. in Bauingenieurwesen: Computergestützte Zuverlässigkeitsanalysen von Strukturbauwerken, Fakultät für Bauingenieurwesen, Universität Innsbruck.

2005 | M.Sc. in Nukleartechnik auf dem Gebiet Sicherheits- und Risikoanalyse, Politecnico di Milano, Abschluss mit Auszeichnung: 98/100.

Beruflicher Werdegang

Seit 2019 | Stellvertretender Institutsleiter, Institut für Risiko und Zuverlässigkeit, Fakultät für Bauingenieurwesen und Geodäsie, Leibniz Universität Hannover.

Seit 2016 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Gruppenleiter Unsicherheitsquantifizierung, Institut für Risiko und Zuverlässigkeit, Fakultät für Bauingenieurwesen und Geodäsie, Leibniz Universität Hannover.

2014 – 2015 | Forschungsprojektleiter, Virtual Engineering Centre, University of Liverpool.

2014 – 2015 | Dozent, Institute of Risk and Uncertainty, University of Liverpool.

2012 – 2014 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter PostDoc, Virtual Engineering Centre, University of Liverpool.

2008 – 2011 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter, University of Innsbruck, Faculty of Civil Engineering, Unit of Engineering Mechanics.

2007 |  Hilfswissenschaftler, Laboratory of Signal and Risk Analysis, Politecnico di Milano.

2005 – 2007 | Systemsicherheitsingenieur M346 Program, Alenia Aermacchi S.p.A.

Sonstiges

Auszeichnungen (ausgewählt)

2015 | Bester präsentierter wissenschaftlicher Artikel, NAFEMS World Congress 2015, San Diego, CA.

2011 | Bester wissenschaftlicher Artikel 2011, International Journal of Structural Stability and Dynamics.

Mitgliedschaften in Fachverbänden  und Beiträge zu Mini-Symposia (ausgewählt)

2019 | Vorsitzender des lokalen Organisationskomitees, European Safety and Reliability Conference - ESREL.

2014 | Mitglied des lokalen Organisationskomitees, Second International Conference on Vulnerability and Risk Analysis and Management and Sixth International Symposium on Uncertainty Modeling and
Analysis – ASCE-ICVRAM-ISUMA2014.

2020 | Reliability and Resilience of Critical Infrastructure Systems and Networks and Structural Health Monitoring and Model Identification in Uncertain Environments, APSSRA 2020.

2020 | Efficient Methods for Uncertainty Quantification with High-dimensional Models, WCCM ECCOMAS 2020.

2019 | Reliability and Resilience of Critical Infrastructure Systems and Networks and Structural Health Monitoring and Model Identification in Uncertain Environments, ICASP13.

2019 | Inverse methods for Uncertainty Quantification in large-scale applications, 3rd International Conference on Uncertainty Quantification in Computational Sciences and Engineering – UNCECOMP 2019.

2018 | Complex Engineered Networks and Infrastructure Systems, ICVRAM-ISUMA-UNCERTAINTIES 2018.

2018 | Reliability and Resilience of Critical Infrastructure Systems and Networks, 6th International Symposium on Reliability Engineering and Risk Management – ISRERM 2018.

2018 | Non-deterministic modelling and uncertainty management in structural dynamics and vibro-acoustics, Engineering Mechanics Institute - International Conference 2018 – EMI 2018.

Aktivitäten in Peer-Review Prozessen von internationalen Journalen (ausgewählt)

Mechanical Systems and Signal Processing

ASCE-ASME Journal of Uncertainty and Risk in Engineering Systems: Part A. Civil Engineering

Journal of Risk and Reliability

Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering

Structural Safety

Applied Mathematical Modelling

Journal of Aerospace Engineering

Reliability Engineering and System Safety

Computers and Structures

Dr. Techn. Matteo Broggi

Projektleiter

Leibniz Universität Hannover
Institut für Risiko und Zuverlässigkeit (IRZ)
Callinstr. 34

30167 Hannover